2T


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 

Poprzedni temat «» Następny temat
zapłon z regulowanym kątem wyprzedzenia
Autor Wiadomość
jasiujasiu1 

Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 29
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2010-07-04, 20:18   

ok już rozumiem.

Sam będziesz budował regulator i pisał software, czy zastosujesz któreś z gotowych rozwiązań? Jedno i drugie w moim przekonaniu mogłoby być osobną pracą.

a co do pomocy ze strony PG to na mechu jest hamownia podwoziowa. Wg mnie bez niej badania Twojego układu nie mająsensu. MUSZĄ CI UDOSTĘPNIĆ!!
 
 
 
dejmien 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 464
Skąd: Elbląg / Gdańsk
Wysłany: 2010-07-05, 11:57   

będę budował sam.
z oryginalnego zostaje tylko aparat zapłonowy (ten w puszce na wale), ja dostawiam procka, piszę soft, do tego sterowanie cewkami przez tranzystory mocy (zastępując całkowicie fabryczny moduł) oraz aplikacja na kompa

co do hamowni - montaż w aucie to ostatni etap, w trakcie projektowania będzie tylko generator sygnałów + oscyloskop, a dopiero jak będzie wszystko działać to będzie testowane w trabie ;-)
 
 
 
J.J. 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 3653
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-09-22, 11:39   

i jak dejmien?
 
 
 
dejmien 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 464
Skąd: Elbląg / Gdańsk
Wysłany: 2010-09-26, 08:46   

były ambitne plany na wakacje, ale kończyłem inny projekt. Tego niestety nie ruszyłem jeszcze nic (jedynie wybrałem mikrokontroler na którym będę robił - przyjdzie lada dzień i zacznę zabawę)
 
 
 
Kris 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 2075
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-09-26, 12:43   

jaki procek?
w C będziesz pisał?

:mrgreen:
 
 
 
dejmien 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 464
Skąd: Elbląg / Gdańsk
Wysłany: 2010-09-27, 06:11   

pic18f2520, będę pisał w assemblerze, nie chciałem pchać tam atmegi. Mam większe zaufanie do piców, a jak piszę w asm mam większą pewność, że wszystko będzie hulać ;-)
 
 
 
Kris 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 2075
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-09-27, 10:24   

aha... no to szukam dalej xD

Powodzenia.
 
 
 
dejmien 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 464
Skąd: Elbląg / Gdańsk
Wysłany: 2010-09-27, 13:12   

a czego szukasz? bo ja w C też programuję mikrokontrolery (Atmegi konkretnie) ;-)
 
 
 
Kris 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 2075
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-09-27, 13:59   

nie będziemy zaśmiecać ; )
 
 
 
dejmien 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 464
Skąd: Elbląg / Gdańsk
Wysłany: 2011-10-29, 17:04   

Witam wszystkich po długiej przerwie związanej z intensywnymi pracami nad dyplomem, przez co nie miałem czasu na nic innego...
w ubiegły piątek obroniłem się na 5 :-D

co do samego urządzenia - zanim zacznę go używać na codzień wymaga kilku poprawek. Sama regulacja kąta wyprzedzenia działa super i według moich subiektywnych odczuć silnik pracuje równiej (szczególnie na niskich obrotach), muszę dopracować algorytm, bo podczas przyspieszania czuć i słychać że zapłon jest zbyt wczesny (spalanie stukowe), natomiast przy jeździe ze stałą prędkością jest cacy. Wynika to z tego, że KWZ nastawiam na podstawie prędkości obrotowej zmierzonej pół obrotu wału wcześniej, ale mam pomysł jak to rozwiązać. Problem jest w tym, że muszę zwrócić politechnice sprzęt którego używałem, a dopóki nie dorwę nowego nie mam jak pracować.

oto film z montażu i uruchomienia który przedstawiałem na obronie:
http://www.youtube.com/watch?v=8tTO2AsLCUc
(trochę pod koniec jest rozjechany dźwięk z obrazem)

i fotki:

6.06 - modul gotowy do montazu.jpg
końcowa wersja urządzenia
Plik ściągnięto 84 raz(y) 109,03 KB

6.05 - zestaw testowy cewki swiece.jpg
zestaw do testowania modułu
Plik ściągnięto 84 raz(y) 114,82 KB

 
 
 
J.J. 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 3653
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-10-29, 17:48   

kiedy opijamy :D ?
 
 
 
przemas601 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 238
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-10-29, 19:15   

Hamownia na PG jest znowu czynna? Jak tam się ostatnio hamowałem to słyszałem że maja ja rozebrać. Regulowałem na niej instalacje LPG,żaden gazownik nie jest w stanie tak wystroić instalacji jak na hamowni.
 
 
 
Kris 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 2075
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-10-29, 21:19   

Dejmien gratulacje! :D


Trzeba na żywo zobaczyć jak to chodzi ;)



Hamownia na PG jeśli dobrze kojarzę jest używana do badania opon, chyba że mowa o jakiejś innej ;)
 
 
 
dejmien 


Wiek: 37
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 464
Skąd: Elbląg / Gdańsk
Wysłany: 2011-10-31, 00:57   

dzięki za gratki ;-)
opić można gdzieś w pubie, jestem otwarty na propozycje :-P
co do hamowni to nie wiem, nie korzystałem, mapy póki co używam z imfsoftu, a co do zobaczania jak działa, to jeszcze trochę czasu minie zanim zamontuję to na stałe w samochodzie
 
 
 
Ksycior 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 206
Skąd: Skrwilno/Gdańsk
Wysłany: 2011-11-01, 21:50   

Gratulacje, gratulacje.
 
 
 
J.J. 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 3653
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-12-14, 23:37   

Kiedy seryjna produkcja :D ?
 
 
 
koko 
KOKO KOKO EURO SPOKO


Wiek: 42
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 1938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-19, 05:51   

Gratuluje , zamawiam 2 moduły + (kombinuj) do syrenki!
Co do picia trza oblać piszcie gdzie i kiedy lub zapraszam do mnie!
_________________
Trabiaktywny
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 12