zapłon z regulowanym kątem wyprzedzenia |
Autor |
Wiadomość |
jasiujasiu1
Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 29 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2010-07-04, 20:18
|
|
|
ok już rozumiem.
Sam będziesz budował regulator i pisał software, czy zastosujesz któreś z gotowych rozwiązań? Jedno i drugie w moim przekonaniu mogłoby być osobną pracą.
a co do pomocy ze strony PG to na mechu jest hamownia podwoziowa. Wg mnie bez niej badania Twojego układu nie mająsensu. MUSZĄ CI UDOSTĘPNIĆ!! |
|
|
|
|
dejmien
Wiek: 37 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 464 Skąd: Elbląg / Gdańsk
|
Wysłany: 2010-07-05, 11:57
|
|
|
będę budował sam.
z oryginalnego zostaje tylko aparat zapłonowy (ten w puszce na wale), ja dostawiam procka, piszę soft, do tego sterowanie cewkami przez tranzystory mocy (zastępując całkowicie fabryczny moduł) oraz aplikacja na kompa
co do hamowni - montaż w aucie to ostatni etap, w trakcie projektowania będzie tylko generator sygnałów + oscyloskop, a dopiero jak będzie wszystko działać to będzie testowane w trabie |
|
|
|
|
J.J.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Lip 2005 Posty: 3653 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2010-09-22, 11:39
|
|
|
i jak dejmien? |
|
|
|
|
dejmien
Wiek: 37 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 464 Skąd: Elbląg / Gdańsk
|
Wysłany: 2010-09-26, 08:46
|
|
|
były ambitne plany na wakacje, ale kończyłem inny projekt. Tego niestety nie ruszyłem jeszcze nic (jedynie wybrałem mikrokontroler na którym będę robił - przyjdzie lada dzień i zacznę zabawę) |
|
|
|
|
Kris
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 2075 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2010-09-26, 12:43
|
|
|
jaki procek?
w C będziesz pisał?
|
|
|
|
|
dejmien
Wiek: 37 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 464 Skąd: Elbląg / Gdańsk
|
Wysłany: 2010-09-27, 06:11
|
|
|
pic18f2520, będę pisał w assemblerze, nie chciałem pchać tam atmegi. Mam większe zaufanie do piców, a jak piszę w asm mam większą pewność, że wszystko będzie hulać |
|
|
|
|
Kris
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 2075 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2010-09-27, 10:24
|
|
|
aha... no to szukam dalej xD
Powodzenia. |
|
|
|
|
dejmien
Wiek: 37 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 464 Skąd: Elbląg / Gdańsk
|
Wysłany: 2010-09-27, 13:12
|
|
|
a czego szukasz? bo ja w C też programuję mikrokontrolery (Atmegi konkretnie) |
|
|
|
|
Kris
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 2075 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2010-09-27, 13:59
|
|
|
nie będziemy zaśmiecać ; ) |
|
|
|
|
dejmien
Wiek: 37 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 464 Skąd: Elbląg / Gdańsk
|
Wysłany: 2011-10-29, 17:04
|
|
|
Witam wszystkich po długiej przerwie związanej z intensywnymi pracami nad dyplomem, przez co nie miałem czasu na nic innego...
w ubiegły piątek obroniłem się na 5
co do samego urządzenia - zanim zacznę go używać na codzień wymaga kilku poprawek. Sama regulacja kąta wyprzedzenia działa super i według moich subiektywnych odczuć silnik pracuje równiej (szczególnie na niskich obrotach), muszę dopracować algorytm, bo podczas przyspieszania czuć i słychać że zapłon jest zbyt wczesny (spalanie stukowe), natomiast przy jeździe ze stałą prędkością jest cacy. Wynika to z tego, że KWZ nastawiam na podstawie prędkości obrotowej zmierzonej pół obrotu wału wcześniej, ale mam pomysł jak to rozwiązać. Problem jest w tym, że muszę zwrócić politechnice sprzęt którego używałem, a dopóki nie dorwę nowego nie mam jak pracować.
oto film z montażu i uruchomienia który przedstawiałem na obronie:
http://www.youtube.com/watch?v=8tTO2AsLCUc
(trochę pod koniec jest rozjechany dźwięk z obrazem)
i fotki:
6.06 - modul gotowy do montazu.jpg końcowa wersja urządzenia |
|
Plik ściągnięto 84 raz(y) 109,03 KB |
6.05 - zestaw testowy cewki swiece.jpg zestaw do testowania modułu |
|
Plik ściągnięto 84 raz(y) 114,82 KB |
|
|
|
|
|
J.J.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Lip 2005 Posty: 3653 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2011-10-29, 17:48
|
|
|
kiedy opijamy :D ? |
|
|
|
|
przemas601
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 238 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-10-29, 19:15
|
|
|
Hamownia na PG jest znowu czynna? Jak tam się ostatnio hamowałem to słyszałem że maja ja rozebrać. Regulowałem na niej instalacje LPG,żaden gazownik nie jest w stanie tak wystroić instalacji jak na hamowni. |
|
|
|
|
Kris
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 2075 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2011-10-29, 21:19
|
|
|
Dejmien gratulacje! :D
Trzeba na żywo zobaczyć jak to chodzi ;)
Hamownia na PG jeśli dobrze kojarzę jest używana do badania opon, chyba że mowa o jakiejś innej ;) |
|
|
|
|
dejmien
Wiek: 37 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 464 Skąd: Elbląg / Gdańsk
|
Wysłany: 2011-10-31, 00:57
|
|
|
dzięki za gratki
opić można gdzieś w pubie, jestem otwarty na propozycje
co do hamowni to nie wiem, nie korzystałem, mapy póki co używam z imfsoftu, a co do zobaczania jak działa, to jeszcze trochę czasu minie zanim zamontuję to na stałe w samochodzie |
|
|
|
|
Ksycior
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 206 Skąd: Skrwilno/Gdańsk
|
Wysłany: 2011-11-01, 21:50
|
|
|
Gratulacje, gratulacje. |
|
|
|
|
J.J.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Lip 2005 Posty: 3653 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2011-12-14, 23:37
|
|
|
Kiedy seryjna produkcja :D ? |
|
|
|
|
koko
KOKO KOKO EURO SPOKO
Wiek: 42 Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 1938 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-12-19, 05:51
|
|
|
Gratuluje , zamawiam 2 moduły + (kombinuj) do syrenki!
Co do picia trza oblać piszcie gdzie i kiedy lub zapraszam do mnie! |
_________________ Trabiaktywny |
|
|
|
|
|