Swap 1.3 polo do 601 |
Autor |
Wiadomość |
tyla
Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 6 Skąd: Rybnika
|
Wysłany: 2010-05-16, 21:05 Swap 1.3 polo do 601
|
|
|
Witam,
jestem nowy na forum wiec czesc wszystkim!
zastanawiam sie nad zmiana silnika w moim poczciwym 601 na 1.3 polo
chcialbym sie dowiedziec jak z mocowaniem silnika czy trzeba duzo przerabiac i czy potrzebuje nowa skrzynie biegow do tego silnika ?
pozdrawiam |
|
|
|
|
emi
Ein Trabant fahrer
Wiek: 42 Dołączyła: 01 Lut 2007 Posty: 1036 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2010-05-17, 11:50
|
|
|
jako pierwsza odpowie ci baba :) tytułem zagajenia i powitania :) cześć!
tak potrzebujesz nową skrzynię! potrzebujesz również chłodnicę , i hamulce są inne w polo, nie bez powodu zresztą.
rozumiem że masz 601 i to bedzie twoja baza do przeróbek, bo zanim otowrzyłam wątek to chciałam napisać że możesz sobie polo "postarzyć" odpowiednimi elementami nadwozia i nikt z daleka nie pozna że to nie prawdziwe 601 ale to jak widac nie wchodzi w grę.
poczekaj chwilkę zaraz ci mądrzejsi Trabanciarze wysztko powiedzą co i jak!
pozdrawiam
emi |
_________________ pędzę! ... Trabantem pełnych snów o Tobie!
|
|
|
|
|
J.J.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Lip 2005 Posty: 3653 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2010-05-17, 12:46
|
|
|
jak rozwiążesz jeszcze problem kielichów przednich to tylko patrz jak ci się złamie jaskółka.
polówki mają dodatkowe wzmocnienie, które idzie nadkolem.
najprościej to przespawać przód 1.1 do 601.
bo chyba nie myślałeś posadzić silnika 1.3 na wózku od 601 :) ?
jak ci brak mocy polecam silnik 353 od Brykasa bądź Wartburga, albo na profesce od Saaba :)
pisze bo emi napisała, zwykle nie rozmawiam z ludźmi, którzy się nie przedstawiają. |
|
|
|
|
koko
KOKO KOKO EURO SPOKO
Wiek: 42 Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 1938 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2010-05-17, 12:47
|
|
|
Skrzynia skrzyniá umiejscowanie gaøy biegów swojá szosá...
A jeßli juæ takie przedwsiébwziécie to why akurat 1.3? |
_________________ Trabiaktywny |
|
|
|
|
tyla
Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 6 Skąd: Rybnika
|
Wysłany: 2010-05-17, 13:47
|
|
|
Jest to dopiero poczatek przygod z trampkiem wiec wszystkiego jeszcze nie znam :)
J. - czy daloby rade jakos samemu dorobic te dodatkowe wzmocnienie ?
koko - to jaki inny silnik polecasz ? (widomo - najlepiej niskie spalanie i nieduza waga no i oczywiscie tak zeby w miare pasowal ) |
|
|
|
|
J.J.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Lip 2005 Posty: 3653 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2010-05-17, 13:57
|
|
|
proste.
sprzedaj 601 kup 1.1 |
|
|
|
|
emi
Ein Trabant fahrer
Wiek: 42 Dołączyła: 01 Lut 2007 Posty: 1036 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2010-05-17, 14:10
|
|
|
i sobie postarz jak lubisz klasyczny look :) |
_________________ pędzę! ... Trabantem pełnych snów o Tobie!
|
|
|
|
|
Golab
lubie placki
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Kwi 2007 Posty: 1552 Skąd: 3Mia100
|
Wysłany: 2010-05-17, 15:16
|
|
|
wiecej wpakujesz kasy w przerabianie 601 na 1.3 niz bys kupil 1.1 i wlozyl silnik 1.3 pod domem :) |
|
|
|
|
tyla
Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 6 Skąd: Rybnika
|
Wysłany: 2010-05-17, 17:28
|
|
|
cena trabanta 1.1 to okolo 1 100 zł a trzeba jeszcze doliczyc "postarzanie" i cene silnika 1.3 czyli okolo 300 zł
a poza tym to lubie jakos 601 :) :)
no takze powiedzcie mi po prostu czy znacie jakis sposob na wzmocnienie konstrukcji trabanta aby sie nadawal na silnik 1.3 ?
i czy znacie jakis inny silnik, ktory pasowalby do trabant ? najlepiej na wtrysku :) |
|
|
|
|
J.J.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Lip 2005 Posty: 3653 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2010-05-17, 17:42
|
|
|
czytaj to co napisaliśmy.
poczytaj sobie forum ct.
uzbieraj na 1.1 i po problemie. |
|
|
|
|
tyla
Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 6 Skąd: Rybnika
|
Wysłany: 2010-05-17, 18:17
|
|
|
myslalem ze mi pomozecie zamiast isc na latwizne i powiedziec zebym sobie nazbieral na 1.1 |
|
|
|
|
J.J.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Lip 2005 Posty: 3653 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2010-05-17, 18:30
|
|
|
toć ci już napisaliśmy.
gdyby konstrukcja 601 pozwalała na bezproblemowy swap to by zostawili bodę od 601 i by jej nie zmieniali niemal całkowicie w części przedniej.
kombinuj. tylko potem podlicz sobie czy wyszło taniej niż kupno 1.1 |
|
|
|
|
tyla
Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 6 Skąd: Rybnika
|
Wysłany: 2010-05-17, 20:21
|
|
|
no pokombinuje cos z tym :) jesli dojdzie do realizacji to dam znac jak poszlo :)
oczywiscie to nie musi byc akurat polo 1.3
moze polecicie cos innego ? njalepiej na wtrysku ? |
|
|
|
|
Golab
lubie placki
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Kwi 2007 Posty: 1552 Skąd: 3Mia100
|
Wysłany: 2010-05-17, 21:09
|
|
|
mam 1.8 w budzie trabant i to nie jest takie chop siup:), i przerabialem polo, dla zachety powiem ci ze wydalem kolo 8 tys na ta przerobke i to wszytko sa nowe czesci badz uzywki tu mowie o silniku, a powiem ci jeszcze ze nie jest zrobione tak jak bym chcial:), potzrebowal bym drugie 8 by dokonczyc tak jak bym chcial :). Wiec posluchaj rady i jak chcesz miec najmniejszym kosztem sprawnego!!!( bo wynalazki sie psuja nawet jak nie jezdza ) kup trampka 1.1 w sadz tam 1.3 od wartburga i bedziesz miec pewnosc ze bedzie to jezdzic tak samo nie zawodnie jak 1.1, a jak zadasz przyspieszen to wywal wszytko w srodku co jest by byl lzejszy i bedziesz mial kolo 11 sek do paki jak bedziesz mial dobry motor. A jak chcesz cos wiecej przygotuj sie na koszta bo wszytko tzreba robic samemu, czesci dorabiac i w ogole, ale uzyj budy 1.1 bo tam juz co nico wzmacniali wiec po co robic cos co za ciebie zrobila fabryka.
A jezeli chcesz miec dwusuwa to wstaw sobie 353 od wargi do 601 i bedzie duzo szybszy trampek, ale z tego co wiem to tez nie takie chop siup i to tez jest wynalazek wiec awaryjnoasc jest duo wieksza.
Podsumowujac na pocztku sprobuje sobie kupic 1.1 i wlozyc 1.3 od wargi na gazniku bez wttryskow, nie ma zadnych tam pzrerobek wkladasz i cieszysz sie szybsza jazda.
P.S pamietaj ze jak zwieksza sie moc nie mozna zapomniec o bezpieczenstwie!!! mowimy tu o podniesieniu mocy powiedzmy dwu krotnie
mam nadzieje ze nie zagmotwalem |
|
|
|
|
tyla
Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 6 Skąd: Rybnika
|
Wysłany: 2010-05-17, 23:48
|
|
|
czy przy zamianie silnika z 1.1 na 1.3 trzeba wymieniac skrzynie ? |
|
|
|
|
Kris
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 2075 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
Golab
lubie placki
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Kwi 2007 Posty: 1552 Skąd: 3Mia100
|
Wysłany: 2010-05-18, 10:02
|
|
|
jak chcesz miec lepsze przyspieszenie zostan przy skrzyni od polo bedzie pasowac bez problemu, skrzynka polo ma krotsze przelozenia, a jak bedziesz montowac od wartka to juz sa kombinacje z linka sprzegla |
|
|
|
|
eMTi
emcik
Wiek: 35 Dołączył: 31 Mar 2009 Posty: 570 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2010-05-20, 15:23
|
|
|
Ewetualnie wpakuj 1,3 od polo GT ma to 75KM i napewno ci styknie ;) |
_________________ Pozdrawiam eMTi
Slow but Low... |
|
|
|
|
J.J.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Lip 2005 Posty: 3653 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2010-05-20, 17:35
|
|
|
znajdz tylko silnik od polo gt :) |
|
|
|
|
eMTi
emcik
Wiek: 35 Dołączył: 31 Mar 2009 Posty: 570 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2010-05-21, 06:50
|
|
|
J., ok :) ewetualnie w Garazu leży mi silnik 1,8 90km na gaźniku ;) i skrzynia od golfa sie też znajdzie :P za 150 oddam |
_________________ Pozdrawiam eMTi
Slow but Low... |
|
|
|
|
|