[601] Zaplon |
Autor |
Wiadomość |
gieru
;)
Wiek: 34 Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 8 Skąd: Ustka/Słupsk
|
Wysłany: 2009-10-24, 17:12
|
|
|
Iskra jest ładna niebieska, nawet kombinowałem z obracaniem płytki o 180 stopni, czyli bede musiał poświcić pare godzinek ;)
A jak z tym rozchylaniem ciężarków. Bez rozchylania było w miarę dobrze po rozchyleniu nic specjalnego bo chyba go opoźniłem zamocno.
Rozchylałem drutem wygiętym w kształt pensety, ale niestety cięzko to zblokować pod ustawienie przerywaczy. |
_________________
|
|
|
|
|
JaJer
Pomógł: 10 razy Wiek: 70 Dołączył: 25 Lip 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-10-25, 01:50
|
|
|
- nie płytkę o 180 stopni, a krzywkę o 180 stopni. |
|
|
|
|
Greg
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 24 Lip 2005 Posty: 1461 Skąd: Kmiecin (Łęczyce
|
Wysłany: 2009-10-25, 10:50
|
|
|
Ale wtedy to już z ustawieniem zapłonu jest zgadywanaka. |
_________________ Szanuj zieleń. |
|
|
|
|
jasiujasiu1
Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 29 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2009-10-25, 15:25
|
|
|
jak krzywka jest obrocona o 180 stopni to trab tez jedzie. ustawic zaplon sie da, ale instrukcja z ksiazki bierze w leb.
ustawianie bez rozchylenia ciezarkow metoda "na znaki" to zgadywanka- wtedy iskra jest jakies 20 mm nad polaczeniem polowek(ale tylko orientacyjnie)
jak nie mozesz inaczej (lepiej zebys mogl, bo robisz krzywde trabowi) to:
1- ustaw dobra przerwe (0.4 jet ok)
2- zadbaj zeby oba cylindry mialy zaplon dokladnie 180 wzgledem siebie - czyli poki co nie wazne ile przed GMP byle rowno
3- eksperymentalnie ustaw cala plytke tak,zeby silnik nie dzwonil (bo to zbyt wczesnie) i jeszcze mial moc
jak ma byc zaplon na "tip-top" to tylko stroboskop wg mnie.
p.s. 105 km/h na prostej drodze to dobrze.
sprawdz cisnienie sprezania, to powie troche o kondycji silnika
sprawdz hamulce moze cos nie odbija. |
|
|
|
|
gieru
;)
Wiek: 34 Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 8 Skąd: Ustka/Słupsk
|
Wysłany: 2009-10-25, 18:38
|
|
|
Hamulce są dobre nic nie wadzi, jeśli mowa o stopniu sprężania to na którymś z cylindrów (nie pamiętam) zerwał mi się gwint w głowicy i mam zalożoną tuleje, ale świeca jest okolo 1-1.5mm wyżej niż orginalnie, tam cisnienie nie będzie idealne. Zmienie też przerywacze bo tych które mam obecnie zamontowane jakoś dziwnie się powtapiały styki w teflon :(
Dzięki! , jak coś wykombinuję to pochwale się efektami lub bede prosił znów o pomoc. |
_________________
|
|
|
|
|
jasiujasiu1
Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 29 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2009-10-25, 18:47
|
|
|
to wazne zeby przerywacze nie byly wypalone i wytopione.
teflonowe przeywacze nie sa idealne. ja sam poszukuje wlasnie przerywaczy metalowo-tekstolitowych. wg mnie sa duuuzo lepsze od teflonowych.
tak ogolnie - stopien sprezania to cos stalego, zaleznego od wymiarow silnika. mierzyc mozna cisnienie sprezania - to sie zmienia i mowi o stanie silnika |
|
|
|
|
JaJer
Pomógł: 10 razy Wiek: 70 Dołączył: 25 Lip 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-10-26, 04:14
|
|
|
... nie ma żadnej "zgadywanki" - zarówno płytka jak i krzywka powinny być zamontowane PRAWIDŁOWO!
Znając życie, krzywkę ludziska montują "jak popadło" i w większości przypadków jest to główny powód złego ustawienia zapłonu. Przy źle ustawionej krzywce, obrócenie płytki aparatu o 180stopni absolutnie nic nie da!
PRZERYWACZE - bardzo ważna PRZERWA!
Bardzo ważne są cewki! jak będą prawidłowe to styki nie będą zatapiać się w tworzywie.
UWAGA! cewki od elektronika nie mogą być podłączone do tradycyjnego zapłonu i odwrotnie!
Ustawienie zapłonu w 601 to bajka. Można to zrobić na trzy sposoby:
1, lampa stroboskopowa.
2, żaróweczka i suwmiarka.
3, suwmiarka i bibułka. (czwarty - to zwykły kijek, śrubokręt, lub pręcik z samodzielnie zaznaczoną podziałką)
Nie żartuję w każdy z podanych sposobów ustawię zapłon! Oczywiście pozostałe elementy układu zapłonowego muszą być sprawne i właściwe.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Piotrek
Wiek: 35 Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 47 Skąd: Olsztyn/Gdańsk
|
Wysłany: 2009-10-26, 13:39
|
|
|
To ja się podepne pod temat, bo mam zapłon elektroniczny i zauważyłem, że na jednym cylindrze zapłon jest wcześniejszy niz na drugim tzn. na jednym mam 3-4mm przed GMP a na drugim 2-3mm, tylko teraz kwestia jest taka czy da się to w elektroniku regulować, może jest do tego jakiś peerek na płytce od zapłonu(tej w czarnym pudełku). Bo nie podoba mi się taka przypadłość...
A tak przy okazji ma ktoś może suwmiarkę z mierzeniem głębokości?? Potrzebuje, żeby sprawdzic ten zapłon dokładnie... |
|
|
|
|
jasiujasiu1
Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 29 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2009-10-26, 14:51
|
|
|
to schemat ukladu. nie ma tam potencjometrów.
ebza.JPG
|
|
Plik ściągnięto 445 raz(y) 34,02 KB |
|
|
|
|
|
iks
hokus pokus
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 13 Lis 2007 Posty: 431 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2009-10-26, 17:53
|
|
|
da się na elektroniku na płytce ustawić oba cylindry i tak się też powinno to robić :) trzeba ustawić jeden a potem odkręcić tą płytkę mniejszą i ustawić drugi czy jakoś tak :)
taka suwmiarka to się głębokościomierz nazywa i w zasadzie to mam coś takiego, ale można używać zwykłej suwmiarki i też da się to ustawic w ten sam sposób wg. mnie. |
_________________ jah bless! |
|
|
|
|
JaJer
Pomógł: 10 razy Wiek: 70 Dołączył: 25 Lip 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-10-26, 19:03
|
|
|
ustawianie zapłonu elektronik:
1, ustawiasz właściwie pierwszy cylinder całą płytką aparatu zapłonowego.
2, luzujesz śrubki płytki z elementami, przesuwając płytkę ustawiasz prawidłowo punkt zapłonu na drugim cylindrze.
Wszystko!
To jest najbardziej popularny błąd. Większość myśli że elektronika wystarczy włożyć (zamontować) i już jest wszystko dobrze.
Życzę powodzenia w ustawianiu zapłonu.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Piotrek
Wiek: 35 Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 47 Skąd: Olsztyn/Gdańsk
|
Wysłany: 2009-10-26, 20:04
|
|
|
ja nie wkładałem go tylko tam był i jakis czas temu zauważyłem taką przypadłość
To jest oryginalny ddr zapłon elektronik.
Ale popatrze bo to co napisałeś ma sens
A co do suwmiarki to jest ktos kto mieszka na suchaninie i posiada owe urządenie??
Bo słyszałem że ktoś jest z suchanina poza mną.
@iks mi chodziło jedynie o zwykłą suwmiarkę... W Olsztynie kolega ma miernik zegarowy, to jest mega przecyzyjne cacko, ale troszku daleko jest ;) |
|
|
|
|
JaJer
Pomógł: 10 razy Wiek: 70 Dołączył: 25 Lip 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-10-26, 21:42
|
|
|
Piotrek - z Suchanina na luzie zjedziesz do Oliwy, a tam ustawimy zapłon. Mam co trzeba tj. suwmiarkę, wskaźnik zegarowy (zupełnie niepotrzebny) i lampę stroboskopową.
Kontakt do mnie znajdziesz na forum.
Nie wiem czemu, ale większość oryginalnych "elektroników" ma sp....lony zapłon.
Przed przyjazdem wyczyść papierem ściernym koło pasowe, znaki muszą być widoczne.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2009-10-26, 21:43 ]
Wszystko pozostałe musi być ok!
- świece, przewody WN, cewki i wszystkie kabelki. |
|
|
|
|
|