To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
2T

Rozmówki Trabantowe - a jednak sie czegos nauczylem :)

redips - 2005-10-18, 14:54
Temat postu: a jednak sie czegos nauczylem :)
Taaa... PG jednak mnie podksztalcila troche i ku mojemu zaskoczeniu okazalo sie ze nie wiedzialem do konca (do konca?! W OGOLE!!!) co to znaczy silnik dwusuwoy!!!

Dlatego mala zagadka... zobaczymy ile wy wiecie... :)

Jak ktos wie jak jest to niech napisze. Moze jest wiecej takich tlukow jak ja bylem :D i sie doksztalci. A jak beda zle odpowiedzi to sprostuje zeby juz wszyscy wiedzieli na czym to w zasadzie polega... :D:D:D

Czekam... :)

emi - 2005-10-18, 19:12

ja wiem tyle, ze chodzi o to że wszystko to, co w czterosuwowym silniku się dzieje w czasie czterech faz (ssanie, spreżanie, praca i wydech) to w dwusuwie dzieje sie w czasie dwóch suwów, czyli jednego cyklu ruchu góra-dół :) to samo tylko w mniejszej ilości ruchów. i nie mozna wyszczególnić dokładnie tych faz. i tyle napisała emi :)

ps. ale zaraz poszukam sobie w necie i bede wiedzieć dokładnie, albo spytam brata, on mi powie bo jest mądry i też studiuje na PG :)

redips - 2005-10-18, 19:23

no dobra...

Szczerze mowiac to chyba tylko ja bylem takim glabem i liczylem troche wlasnie na Emi ze ze nie bede jedyny a tu masz... :oops: :oops: :oops:

emi - 2005-10-18, 20:17

oj kamil sie nie wstydź chłopie! :) , ale za to Mariola potrafi uszczelnić skrzynię biegów a mi klamkę wewnętrzną Grześ zmieniał :)

dobra! czekam na kontynuację wątku "tajemniczy silnik" :)

redips - 2005-10-18, 20:42

moj tajemniczy silnik odmowil dzis wspolpracy... :( i wiedza narazie bez garazu nic mi tu nie pomoze...
Ale moze Jajer!!? on cos wie napewno! :)
Gupio go tak meczyc ale jak sie chce jezdzic... :)

cd w mechanice...

J.J. - 2005-10-18, 21:27

a wiecie ze :

Stanowisko silnika L-22. Doświadczalny jednocylindrowy silnik spalinowy L22 produkcji Politechniki Warszawskiej - może pracować jako silnik dwusuwowy o mocy 100KM z przepłukaniem wzdłużnym lub zwrotnym albo jako silnik czterosuwowy o mocy 50 KM. Powietrze do przepłukania dostarcza dmuchawa Rootsa napędzana silnikiem elektrycznym o zmiennych obrotach. Specjalne urządzenie pozwala na zmianę kąta wyprzedzenia wtrysku w ruchu. Zmieniać tez można napięcie sprężyny wtryskiwacza i tym samym ciśnienie wtrysku.

jaki z tego morał?

Kris - 2005-10-18, 21:50

silnik dwusuwowy
jeden cykl pracy silnika odbywa sie w dwoch suwach

suw I dmp => gmp
pod tlokiem:
zassanie mieszanki [paliwo-powietrze-mixol]
nad tlokiem:
koncowa faza wydechu, sprezanie i oczywiscie praca [wybuch]
suw II gmp =>dmp
pod tlokiem:
wstepne sprezanie mieszanki
nad tlokiem:
wydech spalin pod wplywem cisnienia nowej porcji mieszanki

i tak dalej.... silnik taki nie ma zaworow oczywiscie ani miski olejowej itp...
moze byc? :) [chyba sie nie pomylilem]

redips - 2005-10-19, 15:33

dobra dobra... juz sie nie chwal :P chcecie zebym sie juz kompletnie zdolowal? :D
Kris - 2005-10-19, 15:50

Ziomek nie ma co sie dolowac :P sprawa jest latwa... dopiero jak wejdzie cos wiecej to sie zakrecisz :P
W muzeum lotnictwa w Krakowie mieli dwusuwa diesel :D fajne cacko.... troche bardziej skomplikowane dzialanie i budowa :) tam juz mozna sie lekko zamieszac :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group