Rozmówki Trabantowe - Rejestracja auta jako auto unikatowe
koko - 2012-08-27, 21:48 Temat postu: Rejestracja auta jako auto unikatowe Kto wie jakie kryteria musi spełnić auto aby mogło zostać uznane unikatowym?
J.J. - 2012-08-27, 22:37
google Twój źą:
- samochody mające mniej niż 25 lat o ile są egzemplarzem unikatowym z racji wyjątkowych rozwiązań
konstrukcyjnych i jednostkowej produkcji charakteryzujące się przynajmniej jedną z niżej wymienionych cech:
unikalne rozwiązania konstrukcyjne,
dokumentują ważne etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej,
związane były z ważnymi wydarzeniami historycznymi,
były użytkowane przez osoby powszechnie uznane za wyjątkowo ważne,miały związek z ważnymi osiągnięciami sportowymi,
posiadają oryginalne wykonanie lub zostały odrestaurowane na bazie oryginalnych elementów,
zostały odtworzone wiernie zgodnie z technologią z okresu jego produkcji
koko - 2012-08-27, 23:02
Ok to jak dla mnie bella sie nadaje a wam jak sie wydaje?
Chodzi mi o mój karawan polonez który w swojej wersji wyszedł w 80 egzęplażach
Myślicie że ma szanse na żółte blachy?
Jacon - 2012-08-29, 06:51
Jeśli tylko było 80szt, to uważam że jak najbardziej powinieneś spróbować tematem się zainteresować. Tylko czy aby na pewno tego chcesz, Koko takie żółte blachy to nie tylko możliwość niższych opłat i bodajże braku robienia przeglądu rej. ale i obowiązki no i uwiązanie do konserwatora itd.
No ale do odważnych świat należy.
JaJer - 2012-08-29, 09:31
Jacon napisał/a: | Jeśli tylko było 80szt, to uważam że jak najbardziej powinieneś spróbować tematem się zainteresować. Tylko czy aby na pewno tego chcesz, Koko takie żółte blachy to nie tylko możliwość niższych opłat i bodajże braku robienia przeglądu rej. ale i obowiązki no i uwiązanie do konserwatora itd.
No ale do odważnych świat należy. |
Jacon, co ty wiesz o żółtych blachach?
Masz 100 lat i wpierd... styropian! Po co się wypowiadasz?
koko - 2012-08-29, 17:15
Z tym iż nie było to fabryczne 80 sztuk
Tylko przeróbki przez firmę bella jednak z bezpośrednią współprace z fabryk ą i przerubki dokonywano na nowych autach i otrzymywały homologacje na którą posiadam dokument
Greg - 2012-08-29, 19:43
Ciekawe kto posiał taką plotkę że konserwator to ,konserwator tamto że tego nie wolno a tamto trzeba. Szczerze, możesz sobie robić co chcesz.
koko - 2012-08-29, 20:23
Ale nz żóltych na cabrio nie przerobie :)
Chociasz szyber by sie przydał ale to niewykonalne
zolwik - 2012-08-31, 20:23
A po H ci żółta blacha ?
Ja bym w to nie wchodził ,bo po co jaki sens . Ew po kwit do rzeczoznawcy by nie płacić OC .
koko - 2012-08-31, 21:47
Bo to by niezła beka by była auto z 98' ba yelow-ach
ludzie źle patrzą na poldżera karawana z czaszkami z rogami na żarówiastych felach a jak by miał jeszcze żółte to by niemała konsternacja była !
Jacon - 2012-09-01, 11:59
JaJer napisał/a: | Jacon napisał/a: | Jeśli tylko było 80szt, to uważam że jak najbardziej powinieneś spróbować tematem się zainteresować. Tylko czy aby na pewno tego chcesz, Koko takie żółte blachy to nie tylko możliwość niższych opłat i bodajże braku robienia przeglądu rej. ale i obowiązki no i uwiązanie do konserwatora itd.
No ale do odważnych świat należy. |
Jacon, co ty wiesz o żółtych blachach?
Masz 100 lat i wpierd... styropian! Po co się wypowiadasz? |
Odnoszę wrażenie że jesteś prosty jak konstrukcja cepa.
Bo to ile mam lat i co jem to jest moja sprawa i nie musisz nikogo obrażać.
JaJer - 2012-09-01, 15:01
Jacon, prosty jak cep to jesteś ty! Zbyt krótko jesteś na forum by takie teksty wstawiać!!!
NABIJACZ POSTÓW!!!!!!!!!!!!!!!! Zastanów się co wniosłeś konstruktywnego w temacie!!!
koko - 2012-09-01, 17:31
Chłopakowie na gołe klaty !
Albo zapasy w miksolu
emi - 2012-09-03, 13:11
z przeróbkami Koko nie szalej bo jak go za bardzo zmodyfikujesz to nici z auta unikatowego, musi być jak największy oryginał!
kolejny raz na naszym forum nie zgodzę się z przedmówcami że żółte blachy są nic nie warte oraz kłopotliwe. Jeśli ktoś chce mieć je tylko po to, żeby zaoszczędzić na i tak już małym OC (mały silnik i zniżki, które każdy z nas w końcu jakieś uzbiera) i tylko czeka żeby obcinać dachy, poszerzać felgi i dorabiać spoilery to traci i czas i jemu faktycznie w którymś momencie mogą przeszkadzać, bo faktem jest że spada na nas obowiązek utrzymywania auta w odpowiednim stanie technicznym. Utrzymywanie wiekowego auta w odpowiedni stanie technicznym jest celem samym w sobie posiadania takiego auta! Czyż nie? Bo jesteśmy wszyscy przecież miłośnikami Trabanta!
dla nas ŻT są idealnym rozwiązaniem i moja Strzała jak tylko się przeprowadzimy też idzie na żółte.
są jeszcze dwa "małe" powody dla których warto zabezpieczyć swojego Trabiego "żółtym kolorem" :
1. stłuczka/kraksa/kolizja z winy innego kierującego - likwidator szkody nie każe nam wyzłomować auta o "małej wartości".
2. kto wie jakie "ekologiczne" przepisy szykuje nam nasze kochane państwo? W sytuacji gdy takim czy innym sposobem będą się chcieli pozbyć "złomu" z naszych dróg zabyteczek albo unikacik będzie zawsze chroniony ;)
ale to jest mój i Grega punkt widzenia, oczywiście nie każdemu musi z takimi powodami być po drodze
koko - 2012-09-03, 14:30
Ni jest po drodze w "żółtą stronę" i nie widze specjalnie minusów żółtości raczej same plusy.
A co do szerokich felg w zabytkach to nie mam nic przeciw przeca zawsze można założyć oryginalne
emi - 2012-09-04, 08:04
no w sumie racja - felgi rzecz ruchoma ;)
zolwik - 2012-09-04, 20:26
emi napisał/a: |
1. stłuczka/kraksa/kolizja z winy innego kierującego - likwidator szkody nie każe nam wyzłomować auta o "małej wartości".
2. kto wie jakie "ekologiczne" przepisy szykuje nam nasze kochane państwo? W sytuacji gdy takim czy innym sposobem będą się chcieli pozbyć "złomu" z naszych dróg zabyteczek albo unikacik będzie zawsze chroniony ;) |
Nie brał ja tego pod uwagę
ps a tuning to nie na miejscu
Lata - 2012-09-04, 21:05
Emi jestem w 100% zaaa
Tez swoje malenstwo bd chcial zarejestrowac na zolte ale to dopiero za 2 lata(1989) XD ale mam nadzieje ze do tego czasu doprowadze do stanu fabryki ;]
|
|
|